Peter Drenth

Digital Marketing strateeg, met mooie merken zoals Koninklijke Auping en Care Plus op zijn cv. Ervaring in B2B- & B2C-settings als project-, digital-, content- en e-commerce-manager.

Over mij

Ik ben een geregistreerd NIMA Senior Marketing Professional (SMP) en Beeckestijn Registered Digital Marketeer (RDM). Mijn studieachtergrond ligt in media, marketing en communicatie. Daarnaast heb ik de volgende talenten: efficiënt, energievol, vindingrijkheid, zelfstandig werken, overtuigingskracht, leidinggevende capaciteiten en doorzettingsvermogen.

Gedurende mijn loopbaan heb ik mij gespecialiseerd in zowel digitale- als contentstrategie, ontwikkelen van klantpersona’s, (online) brand management, e-commerce en advertising. Mijn persoonlijkheid is door anderen omschreven als “een kritische en stressbestendige teamspeler, creatief, enthousiast, passievol, humoristisch maar tevens resultaatgericht”. Ik heb een liefde voor reizen, sport, design, motorrijden en hiken.

WERKERVARING

The Digital Manager

2020 - heden

Eigenaar

- Acquisitie, accountmanagement, webdesign, conversie optimalisatie, digitale strategie, marketing & ads.

LBL

2019 -2020

Online (content) marketing specialist

- Digitale campagne- en mediaplanning voor B2C en B2B klanten.
-Webprojecten, contentproductie en online advertentiestrategie.
- Projectmanager: behoeftes van klant ontsluiten, offertes maken, presenteren, klantteam aansturen en klantrelatie onderhouden.

Koninklijke Auping

2017 - 2018

Online marketing specialist

- Online mediastrategie en media-inkoop.
- Ontwikkelen en optimaliseren van campagnes.
- Content management van website, social media en publishers.
- Budgetverantwoordelijk en bewaken en rapporteren op KPI’s.
- Monitoren van merkervaring en - waardering.
- Ontwikkelen en beheren van de commerciële online kalender.
- Aansturen van bureaus (Mindshare, GHG) en creative shoots.
- Proactief oppakken van contact met franchisenemers voor hun buy-in en realiseren van gecentraliseerde kostenefficiënte aanpak.

Tropenzorg / Care Plus

2015 - 2017

Digital marketing manager

- E-commerce management van Magento webshop in NL, BE & DE
- Verantwoordelijk voor alle online marketing, inclusief social media, SEA, SEO, e-mail, influencer, content en bannering.
- Aansturen 2 FTE, customer service collega’s en bureaus.
- Jaarplannen ontwikkelen naast het bedenken, initiëren en begeleiden van marketingcampagnes.
- Briefing maken en (project) management van 20 online video’s, fotoshoots, digitale assets en vier internationale campagnes.
- Samenwerken met productmanagement en het verkoopteam voor een correcte implementatie van het marketingplan.

CultuurWerkt!

2013 - 2015

Marketing communicatie medewerker

- B2B leadgeneratie campagnes initiëren en uitvoeren.
- Whitepaper, testimonial en webinar marketing.
- Off- en online advertentiemanagement en inkoop.
- E-mailmarketing: versturen van tweewekelijkse B2B e-mail.
- Aansturing media partners, interne stakeholders en bureaus.

MediaWorks online marketing

2012 - 2013

Online marketeer

- SEO, SEA, copywriting en influencer MRK voor 200 cliënten.

OPLEIDINGEN & TRAININGEN

Google

2020

Certificering Google Ads - YouTube

Gecertificeerde gebruikers weten hoe ze effectieve verhalen vertellen op YouTube om zo potentiële klanten te bereiken, in iedere fase van het aankooptraject en op grote schaal.

Google

2020

Certificering Google Ads - Search

Laat zien dat u resultaten kunt halen uit de advertentieoplossingen van YouTube en Google Video. Gecertificeerde gebruikers laten zien hoe ze op YouTube effectieve verhalen kunnen vertellen om potentiële klanten tijdens het hele aankooptraject op grote schaal te bereiken.

Frankwatching

2017

Leergang Google Analytics

Tijdens deze leergang ben ik gecertificeerd Google Analytics-specialist geworden en het officiële examen Google Analytics Individual Qualification (IQ) succesvol afgerond. Hierdoor heb ik uitgebreide, diepgaande kennis van de functionaliteiten in Google Analytics en kan ik data en statistieken interpreteren en vertalen naar concrete verbeteracties. Tevens kan ik dashboards configureren, doelen instellen, rapportages uitdraaien en zoekwoordrapportages en andere inzichten uit Google Search Console halen.

Frankwatching

2017

Conversie optimalisatie

Elke website heeft conversie-killers, redenen waarom bezoekers afhaken. Tijdens deze training heb ik geleerd hoe ik voor meer kliks én een hogere doorklikratio (ctr) zorg. Tevens weet ik nu hoe ik beter in de behoeften van (potentiële) klanten kan voorzien en hoe ik ervoor zorg dat elke pagina de customer journey optimaal ondersteunt. Conversie optimalisatie is voor mij een proces van onderzoek, analyse en optimalisatie. Met mijn kritische blik en creativiteit ga ik altijd graag aan de slag met A/B-testing.

Beeckestijn Business school

2015

Digital Marketing Strategy & Leadership

Door de de post-master opleiding Digital Marketing Strategie & Leiderschap heb ik mijn strategische digital marketing kennis naar een hoger niveau getild met als doel om sturing en leiding te geven aan de digitale transformatie van jouw organisatie.

Newcastle University

2011 - 2012

Media en Public Relations

Deze opleiding combineert public relations-praktijk met theoretische analyse van de media. De universiteit rankt 12de onder Britse universiteiten (van 121 universiteiten in totaal).

Hanzehogeschool Groningen

2004 - 2008

Internationale Communicatie

Een opleiding voor nieuwsgierige studenten die de effecten van berichten, nieuws en campagnes op de samenleving begrijpen, zich op hun gemak voelen bij het gebruik van moderne communicatietechnologie en die de wereld als hun thuis beschouwen.

VAARDIGHEDEN

In de functies van digital marketing manager en specialist heb ik mij veelal bezig gehouden met het ontwikkelen van digitale concepten, strategie en content. Door verantwoordelijk te zijn voor de digitale volwassenheid van organisaties heb ik mijn project management vaardigheden sterk doorontwikkeld, zodat ik complexe vraagstukken kan overzien, gevoel heb bij budgetten en binnen strakke tijdschema's werk kan opleveren. 
95%
DIGITALE STRATEGIE
85%
PROJECT MANAGEMENT
90%
ONLINE ADS
80%
CONTENT MARKETING

HOBBIES

FOTOGRAFIE
WIJNPROEVEN
FIETSEN
SCHRIJVEN
REIZEN

LIEVER OP PAPIER?