Stel, je bent op zoek naar een product of dienst, waar begint je zoektocht dan? In 9 van de 10 gevallen is 'Google' het antwoord. Er zijn 2 manieren om hoog in de Google zoekresultaten te komen van jouw potentiele klant. Enerzijds is dat d..m.v. zoekmachineoptimalisatie (SEO), wat een traject van het verbeteren van je relevantie op zoektermen is. Anderzijds is dat via Google Ads (SEA), wat kortom een betaalde weergave is in Google op zoekwoorden naar keuze middels een veiling. De hoogste en relevantste bieder verschijnt bovenaan en je betaalt per klik op je advertentie. Zijn er veel adverteerders op hetzelfde zoekwoord? Dan stijgen de advertentiekosten.
Adverteren in Google
Met Google Ads, ook wel SEA of Adwords genoemd, ben je direct zichtbaar in de zoekresultaten van mensen die op zoek zijn naar jouw diensten of product.
Google Ads uitgelegd
Google Ads expertise
Sinds 2012 help ik organisaties om succesvol Google Ads in te zetten. Dit doe ik voor organisaties uit verschillende branches, van overheidswezen tot schoonheidsspecialistes en financiële dienstverleners tot beddenfabrikanten. Kortom, in welke branche je ook werkzaam bent, bij The Digital Manager kan je terecht.

Wat zijn de onderdelen van SEA?
Regelmatig krijg ik de vraag 'Peter, ik wil adverteren in Google, kan jij ads aanmaken?'. Mijn tegenvragen zijn 'is je Google Ads account gekoppeld aan andere Google diensten, in welke regio wil je adverteren, op welke zoekwoorden, wat zijn de zoekvolumes, hoe converteert je website nu en op welke conversies gaan we sturen?'. Met Google Ads koop je als het ware websitebezoekers. Om voor alleen relevante bezoekers te betalen, daar betalende klanten uit te halen en dat te kunnen meten zijn een aantal stappen nodig. Hieronder lees je welke stappen.
Google Ads account
Om te adverteren in Google is een Ads-account benodigd. Hierin kies je je doelgroep, maak je de ads, zie je de resultaten en gemaakte kosten.
Search Console
Door Search Console te koppelen kunnen we zien hoe de advertenties en organische zoekvermeldingen presteren (zelfstandig en in combinatie).
Analytics
Wie bezoekt je website vanuit welke advertentie? Wat doen ze en converteren ze (worden de zogenaamde 'doelen' behaald)?
Mijn Bedrijf & Maps
Hét Google bedrijfsprofiel waarmee je eenvoudig in contact komt met klanten op Search & Maps. Met Ads kan je hierop adverteren.
Zoekwoordonderzoek
Hoe vaak wordt er gezocht in Google in jouw servicegebied naar welke aan jouw producten of diensten gerelateerde zoekwoorden?
Concurrentie
onderzoek
onderzoek
Op welke zoekwoorden bieden concurrenten met welke advertenties? Hoe kan jouw organisatie nog beter inspelen op de behoefte van de klant?
Advertentieteksten en extensies
Advertenties moeten hoge relevantie hebben op de zoekwoorden waarbij ze getoond worden in Google. Met extensies worden ads uitgebreid met extra info.
Uitleg en rapportage
Ik ben transparant en deel alle inzichten en kennis met jou. Middels dashboards, toegang tot accounts en maandelijkse rapportages blijf je bij.
Wat zijn de onderdelen van SEA?
Regelmatig krijg ik de vraag 'Peter, ik wil adverteren in Google, kan jij ads aanmaken?'. Mijn tegenvragen zijn 'is je Google Ads account gekoppeld aan andere Google diensten, in welke regio wil je adverteren, op welke zoekwoorden, wat zijn de zoekvolumes, hoe converteert je website nu en op welke conversies gaan we sturen?'. Met Google Ads koop je als het ware websitebezoekers. Om voor alleen relevante bezoekers te betalen, daar betalende klanten uit te halen en dat te kunnen meten zijn een aantal stappen nodig. Hieronder lees je welke stappen.
GOOGLE ADS ACCOUNT
Om te adverteren in Google is een Ads-account benodigd. Hierin kies je je doelgroep, maak je de ads, zie je de resultaten en gemaakte kosten.
Search Console
Door Search Console te koppelen kunnen we zien hoe de advertenties en organische zoekvermeldingen presteren (zelfstandig en in combinatie).
Analytics
Wie bezoekt je website vanuit welke advertentie? Wat doen ze en wat levert het op (de zogenaamde 'doelen' die behaald worden)?
mijn bedrijf & maps
Hét Google bedrijfsprofiel waarmee je eenvoudig in contact komt met klanten op Search & Maps. Met Ads kan je hierop adverteren.
zoekwoordonderzoek
Hoe vaak wordt er gezocht in Google in jouw servicegebied naar welke aan jouw producten of diensten gerelateerde zoekwoorden?
Concurrentieonderzoek
Op welke zoekwoorden bieden concurrenten met welke advertenties? Hoe kan jouw organisatie nog beter inspelen op de behoefte van de klant?
Advertentieteksten en extensies
Advertenties moeten hoge relevantie hebben op de zoekwoorden waarbij ze getoond worden in Google. Met extensies worden ads uitgebreid met extra info.
Uitleg en rapportage
Ik ben transparant en deel alle inzichten en kennis met jou. Middels dashboards, toegang tot accounts en maandelijkse rapportages blijf je bij.
Google Ads uitbesteden
Nu je de verschillende termen kent kan je een goed overwogen keuze maken uit onderstaande pakketten.
Google Ads instappakket
€ 150 /per maand*
Nog geen ervaring met Google Ads of lukt het je zelf niet om Ads te laten renderen? Kies voor het instappakket!
✔ Ads in Google zoeknetwerk & Maps
✔ 3 Advertentiegroepen
✔ 9 Advertenties (3 per groep)
✔ Configuratie van alle ad-extensies
✔ Set-up: € 300 (koppelingen en onderzoek)
✔ Maandelijkse optimalisaties: € 150 p/m
✔ Klikbudget: ± € 350 p/m
Google Ads Professional
€ 295 /per maand*
Wanneer je adverteert met grotere budgetten wil je wekelijks i.p.v. maandelijks optimaliseren. Met meer advertentiegroepen en ads kan je meer producten en/of diensten promoten.
✔ Ads in Google zoeknetwerk & Maps
✔ 6 Advertentiegroepen
✔ 18 Advertenties (3 per groep)
✔ Configuratie van alle ad-extensies
✔ Set-up: € 350 (koppelingen en onderzoek)
✔ Wekelijkse optimalisaties: € 295 p/m
✔ Klikbudget: ± € 600 p/m
Google Ads op maat
€ ? /per maand*
Adverteren in Google gaat verder dan tekstuele advertenties. Met Display Banners (geanimeerde afbeeldingen of zelfs video) is het mogelijk om 90% van internetters te bereiken.
✔ Tevens Display Bannering in Display netwerk
✔ Advertentiegroepen voor Display
✔ Verschillende Display Ads
✔ Configuratie van alle ad-extensies
✔ Set-up: € --- (afhankelijk van wensen)
✔ Wekelijkse optimalisaties: €--- p/m
✔ Klikbudget p/m: €--- (afstemming set-up)
Google Ads Offerte aanvragen
Heb je een aantal basisonderdelen van Google Ads al goed staan en wil je een SEA offerte afgestemd op jouw situatie? Vraag dan nu een offerte aan!
> Persoonlijk advies
> SEA verbeteringen op maat
> Geen lange contracten
> Concurrerende tarieven
> Persoonlijk advies
> SEA verbeteringen op maat
> Geen lange contracten
> Concurrerende tarieven
"Peter zorgde voor vernieuwing en professionalisering van online marketing voor Auping en zijn retailers. Met zijn ambitieuze kritische blik is hij de aangewezen persoon om online campagnes naar een hoger niveau te tillen."

Marjan Reitsma, Koninklijke Auping
"Peter is een enthousiaste online marketeer die graag de diepte ingaat. Hij heeft Keerpunt enorm geholpen bij het opzetten en analyseren van onze eerste digitale campagnes op LinkedIn en Twitter. Mede dankzij hem waren deze zeer succesvol."

Inge van Meijel, Keerpunt
"Meedenkend, servicegericht en zeer goede vakkennis zijn componenten die het prettig maken om samen met Peter te werken."

Elly Heijenk, KondorWessels Projecten






Ik beheers de volgende skills.
Strategie & Identificeren
> Waardepropostie ontwerp
> Klantpersona's maken
> Zoekwoordonderzoek
> Concurrentieonderzoek
> Digitale strategie opstellen
> Contentstrategie maken
> Klantpersona's maken
> Zoekwoordonderzoek
> Concurrentieonderzoek
> Digitale strategie opstellen
> Contentstrategie maken
Targeten & Optimaliseren
> SEO / SEA
> Conversie Optimalisatie
> Content Creatie
> Landingspagina's maken
> A/B-testen
> Retargeting
> Conversie Optimalisatie
> Content Creatie
> Landingspagina's maken
> A/B-testen
> Retargeting
Meten & Leren
> Tag Management
> Rapporteren
> Data Dashboarding
> Web Analytics
> Data Analyse
> Pixel-implementatie
> Rapporteren
> Data Dashboarding
> Web Analytics
> Data Analyse
> Pixel-implementatie
Marketing & Adverteren
> Facebook Adverteren
> Instagram Marketing
> LinkedIn Adverteren
> Display Advertising
> Content Marketing
> E-mail Marketing
> Instagram Marketing
> LinkedIn Adverteren
> Display Advertising
> Content Marketing
> E-mail Marketing
Ook online stappen maken?
Hulp nodig met zoekwoordonderzoek, webdesign, marketing strategie, huisstijl ontwikkeling voor web of Google Ads?