Schoonheidsinstituut Diane heeft een duidelijke missie, het verjongen van de huid zonder inspuitingen van lichaamsvreemde stoffen of plastische chirurgie. Diane werkt uitsluitend met parfum- en dierproefvrij producten van premium kwaliteit. Als gediplomeerd esthetisch deskundige kan Diane professionelere behandelingen met betere resultaten aanbieden dan een reguliere schoonheidsspecialiste.
SchoonheidsInstituut Diane
"The Digital Manager neemt veel initiatief en helpt me om online marketing te begrijpen. De opgeleverde website levert veel nieuwe klanten op en de samenwerking is uitstekend."
Over Schoonheidsinstituut Diane
Het vraagstuk
• Hoe kan er met spoed een nieuwe website voor schoonheidsinstituut Diane gerealiseerd worden?
• De huisstijl is beperkt tot een logo. Hoe vertaalt zich dat naar een stevige online identiteit?
• Welke functionaliteiten en content zijn benodigd om potentiële klanten naadloos te bedienen?
• Waar en waarop zoeken geïnteresseerden in schoonheidsbehandelingen en hoe scoort Diane daar op?
• Welke online marketing aanpak helpt het instituut met de gewenste positionering?
• De huisstijl is beperkt tot een logo. Hoe vertaalt zich dat naar een stevige online identiteit?
• Welke functionaliteiten en content zijn benodigd om potentiële klanten naadloos te bedienen?
• Waar en waarop zoeken geïnteresseerden in schoonheidsbehandelingen en hoe scoort Diane daar op?
• Welke online marketing aanpak helpt het instituut met de gewenste positionering?
Diane zit in hoge nood. De webbouwer van haar website stopt ermee en daardoor zal haar website, domeinnaam en e-mailaccounts onbereikbaar worden. Dit is funest voor haar schoonheidssalon. De site is behoorlijk verouderd, niet responsive en heeft niet de gewenste uitstraling. Hoe het wel moet? Diane heeft veel wensen en wil haar bedrijf positioneren als een professioneel schoonheidsinstituut, ze biedt immers complexe schoonheidsbehandelingen aan. Ze heeft echter het totaalplaatje voor een nieuwe site niet helder op haar netvlies.
Ook weet ze niet hoeveel bezoekers haar huidige website heeft, op welke zoektermen ze goed vindbaar is in Google en welke webpagina's populair zijn. Daarnaast is Diane’s marktbenadering niet consistent. Ze grijpt naar kortingsplatformen zoals Social Deal om aan nieuwe klandizie te komen. Als eigenaar van een eenmanszaak is de investeringsbereidheid gering, waardoor elke uitgegeven euro goed moet renderen.
Ook weet ze niet hoeveel bezoekers haar huidige website heeft, op welke zoektermen ze goed vindbaar is in Google en welke webpagina's populair zijn. Daarnaast is Diane’s marktbenadering niet consistent. Ze grijpt naar kortingsplatformen zoals Social Deal om aan nieuwe klandizie te komen. Als eigenaar van een eenmanszaak is de investeringsbereidheid gering, waardoor elke uitgegeven euro goed moet renderen.
De oplossing
• Realiseren van een website die de concurrentie net een stap voor is, onder andere door een feilloze integratie van een boekingsmodule wat direct boeken mogelijk maakt.
• Het in kaart brengen van populaire zoektermen die betrekking hebben op schoonheidsbehandelingen middels zoekwoordonderzoek en het identificeren van concurrenten die daar goed op ranken.
• Verwerken van geïdentificeerde populaire zoektermen in de webcopy.
• Het in kaart brengen van populaire zoektermen die betrekking hebben op schoonheidsbehandelingen middels zoekwoordonderzoek en het identificeren van concurrenten die daar goed op ranken.
• Verwerken van geïdentificeerde populaire zoektermen in de webcopy.
Ik zat behoorlijk in de stress, maar Peter heeft binnen twee weken een prachtige website live gezet en de migratie naadloos geregeld. Met veel geduld heeft hij de begrippen van online marketing uitgelegd en proactief handige trucs en verbeteringen voorgesteld.

Diane de Groot
Schoonheidsspecialiste
Om kosten te besparen is gekozen om samen, zonder externe vormgever, de huisstijl uit te breiden met een nieuw kleurenpalet, lettertype en content die Dianes bedrijf de naam ‘instituut’ waardig maakt.
Zoektermen waar veel volume op zit maar die weinig concurrentie hebben zijn gekozen voor zowel de SEO- als SEA-strategie, om zo kostenefficiënt meteen meer webbezoekers aan te trekken.
Onderzoek toonde tevens aan dat salons niet altijd even transparant zijn met hun prijslijsten. Diane wil dit wel inzichtelijk maken en daarvoor is een fantastische WordPress prijslijst-module gevonden en geïntegreerd.
Zoektermen waar veel volume op zit maar die weinig concurrentie hebben zijn gekozen voor zowel de SEO- als SEA-strategie, om zo kostenefficiënt meteen meer webbezoekers aan te trekken.
Onderzoek toonde tevens aan dat salons niet altijd even transparant zijn met hun prijslijsten. Diane wil dit wel inzichtelijk maken en daarvoor is een fantastische WordPress prijslijst-module gevonden en geïntegreerd.
Resultaat
• Een zeer converterende website met een conversiepercentage boven de 15%.
• Veruit dé snelste website in de schoonheidsbranche in de regio.
• 100% dekkingsgraad op pagina 1 in Google middels Google Ads op primaire zoektermen.
• Veruit dé snelste website in de schoonheidsbranche in de regio.
• 100% dekkingsgraad op pagina 1 in Google middels Google Ads op primaire zoektermen.
Een voordeel van gedegen onderzoek is dat je weet hoe goed je concurrenten presteren. De website van Schoonheidsinstituut Diane is veruit de snelste responsive website in de regio. Andere sites scoren algemeen ver onder de 40 op snelheid (pagespeed) op mobiele apparaten. Dit gecombineerd met de feilloos geïntegreerde boekingsmodule zorgt voor een uitmuntende gebruikerservaring, wat terug is te zien in de goede conversiecijfers. Als kers op de taart is het huidige klantenbestand laaiend enthousiast over de nieuwe site en de neergezette uitstraling.
2
WEKEN TOT LIVEGANG
15%
CONVERSIE PERCENTAGE
64
PAGESPEED MOBILE
Ook online stappen maken?
Hulp nodig met zoekwoordonderzoek, webdesign, marketing strategie, huisstijl ontwikkeling voor web of Google Ads?