Laat niet alleen het winkelaanbod, maar ook de medewerkers en klanten je verhaal vertellen.
Een glimlach voor Auping
Als consument wil je voorafgaand aan je bezoek een goed gevoel krijgen bij het winkelassortiment en de servicegerichtheid van het personeel. Reviews en persoonlijke (klant)verhalen helpen daarbij. Maar wat als je daar nog niet over beschikt?
Lees meer
Lees meer
Influencer marketing voor Auping
Zelfs voor een A-merk is het een uitdaging om kwalitatieve campagnes vorm te geven. “Korting” van de daken roepen is immers geen duurzame manier om de consument naar je winkel toe te trekken. Mijn aanpak voor Auping? De consument op de kanalen van een instituut op gebied van wooninspiratie laten zien hoe uitgebreid het ergonomische en designadvies van Auping is.
Lees meer
Lees meer
Zekerheid als propositie
Bij aankoop van een duur persoonlijk product wil je zekerheid. Wat als een meetmatras en 2nd opinion van een fysiotherapeut je dat kan bieden? Het was tijd om dat in beeld te brengen!
Lees meer
Lees meer
Stores en PERSONEEL in beeld
De consument oriënteert zich bij aankoop van een matras, boxspring of bed in eerste instantie online. Welke merken zijn er en wat is hun productaanbod? Alhoewel er steeds meer online spelers hun intrede hebben gemaakt, is proefliggen en een advies op maat nog steeds reden genoeg om de fysieke winkel te bezoeken. Consumenten zoeken online naar content van fysieke winkels, waarbij reviews, virtuele tours en foto's van de winkel de standaard zijn.
Op de website van Auping was echter niet veel meer te vinden dan wat gedateerde foto's en informatie over de parkeergelegenheid. Dat terwijl er net een nieuw winkelconcept was uitgerold, waardoor de stores er een stuk frisser uitzagen. Een gemiste kans!
De gedateerde content bracht beperkingen met zich mee voor de digitale marketing activiteiten. Ik werkte een content marketing plan uit, waarin ik voorstelde om per store een medewerker en klant(en) te vinden om te interviewen en fotograferen, om zo de plaatselijke ondernemer en klanten een gezicht te geven.
Fotograaf Medea Huisman reisde heel Nederland af om alle stores en hun servicegerichtheid op beeld vast te leggen. Op de shotlist stonden onder andere het proefliggen, de kleurstalen en het adviesgesprek. Interviews werden afgelegd en daarmee ontstond er content waarmee ik alle online kanalen en activiteiten versterkte.
In de rol van content strateeg, project- en campagne manager, liet ik de content vertalen naar online display bannering, Facebook en Instagram-ads. Tevens initieerde ik samenwerkingen met publishers zoals DPG Media, voor zichtbaarheid op sites zoals indebuurt.nl.
Op de website van Auping was echter niet veel meer te vinden dan wat gedateerde foto's en informatie over de parkeergelegenheid. Dat terwijl er net een nieuw winkelconcept was uitgerold, waardoor de stores er een stuk frisser uitzagen. Een gemiste kans!
De gedateerde content bracht beperkingen met zich mee voor de digitale marketing activiteiten. Ik werkte een content marketing plan uit, waarin ik voorstelde om per store een medewerker en klant(en) te vinden om te interviewen en fotograferen, om zo de plaatselijke ondernemer en klanten een gezicht te geven.
Fotograaf Medea Huisman reisde heel Nederland af om alle stores en hun servicegerichtheid op beeld vast te leggen. Op de shotlist stonden onder andere het proefliggen, de kleurstalen en het adviesgesprek. Interviews werden afgelegd en daarmee ontstond er content waarmee ik alle online kanalen en activiteiten versterkte.
In de rol van content strateeg, project- en campagne manager, liet ik de content vertalen naar online display bannering, Facebook en Instagram-ads. Tevens initieerde ik samenwerkingen met publishers zoals DPG Media, voor zichtbaarheid op sites zoals indebuurt.nl.
Influencer marketing voor Auping
Met content marketing claim je een positie in de oriëntatiefase van de consument. Met korting trek je ze over de streep.
Bij de aankoop van een boxspring, matras of bed heeft de consument tal van vragen. Auping levert maatwerk op zowel de designwensen als de ergonomische behoeften van de consument. Waarom nemen we dan als merk niet proactief het voortouw en benaderen we potentiële klanten met antwoorden op hun vragen? Voor deze campagne ging ik een samenwerking aan met vtwonen, omdat de consument dat platform vaak raadpleegt voor wooninspiratie.
Er staan veel video's over matrasadvies op YouTube, maar deze video’s spreken de consument niet echt aan. Daarom schreef ik samen met vtwonen een script en shotlist waarin influencer Seline Steba het onderwerp net wat anders benadert, namelijk vanuit het perspectief van de klant. Seline ging met al haar vragen en twijfels naar de Auping Store voor slaapadvies. Ik was aanwezig bij de shoot om alles in goede banen te leiden.
De content werd voorafgaand aan de kortingsactie geplaatst op de kanalen van Seline, vtwonen en Auping. De video sloeg enorm aan onder de doelgroep en was al snel tienduizenden keren bekeken. Bijkomend voordeel: doelgerichte ads waren mogelijk doordat audiences op vtwonen waren vastgelegd.
Er staan veel video's over matrasadvies op YouTube, maar deze video’s spreken de consument niet echt aan. Daarom schreef ik samen met vtwonen een script en shotlist waarin influencer Seline Steba het onderwerp net wat anders benadert, namelijk vanuit het perspectief van de klant. Seline ging met al haar vragen en twijfels naar de Auping Store voor slaapadvies. Ik was aanwezig bij de shoot om alles in goede banen te leiden.
De content werd voorafgaand aan de kortingsactie geplaatst op de kanalen van Seline, vtwonen en Auping. De video sloeg enorm aan onder de doelgroep en was al snel tienduizenden keren bekeken. Bijkomend voordeel: doelgerichte ads waren mogelijk doordat audiences op vtwonen waren vastgelegd.
Zekerheid als propositie
Bij aankoop van een duur persoonlijk product wil je zekerheid. Wat als een meetmatras en een second opinion van een fysiotherapeut je dat kan bieden?
Ieder lichaam is anders. Daarom heeft Auping de ‘Support Scan' geïntroduceerd: een meetmatras dat op een objectieve manier berekent welk matras voor de testpersoon ergonomisch ligt. Een rugexpert valideert deze berekening tijdens een adviesgesprek. Ik was verantwoordelijk voor de online contentstrategie en adviseerde dat videocontent het sterkst zou zijn om deze stappen te laten zien.
Samen met het social media bureau Your Social schreef ik een script en shotlist waarin de stappen van dit innovatieve slaapadvies duidelijk werden gemaakt. Ik was aanwezig bij de shoot om alles in goede banen te leiden. Vervolgens maakte ik webpagina’s aan op de Auping-website en stemde ik alles af met Fysius Rugexperts, omdat zij als partner betrokken waren bij dit project. Tevens werkte ik samen met de lokale franchisehouder, in wiens Auping Store dit concept als eerste werd uitgerold. Met behulp van editorials en advertenties werd lokaal extra exposure gecreëerd.
Samen met het social media bureau Your Social schreef ik een script en shotlist waarin de stappen van dit innovatieve slaapadvies duidelijk werden gemaakt. Ik was aanwezig bij de shoot om alles in goede banen te leiden. Vervolgens maakte ik webpagina’s aan op de Auping-website en stemde ik alles af met Fysius Rugexperts, omdat zij als partner betrokken waren bij dit project. Tevens werkte ik samen met de lokale franchisehouder, in wiens Auping Store dit concept als eerste werd uitgerold. Met behulp van editorials en advertenties werd lokaal extra exposure gecreëerd.