Mijn vak geeft mij nog meer voldoening wanneer ik kan bijdragen aan de oplossing voor een maatschappelijk probleem. Een van de maatschappelijk problemen van de afgelopen jaren is dat een steeds groter wordende bevolkingsgroep financiële schulden heeft. De gemeente Nijmegen besloot Nijmegenaren te helpen bij geldzorgen en legde voor de promotiecampagne hiervan een pitch neer bij een aantal bureaus. De gemeente koos voor contentbureau LBL, mijn werkgever toentertijd, vanwege de gedegen campagnestrategie en het aansprekende creatieve concept.
De campagne richt zich primair op Nijmegenaren met schulden en hun sociale omgeving.
Als digitaal specialist maakte ik de landingspagina van de Gemeente Nijmegen goed vindbaar. Daarvoor voerde ik voor een goed fundament een zoekwoord- en conversie analyse uit, waarna ik het account configureerde en ads schreef. Ik identificeerde belangrijke dieperliggende pagina’s en conversies, zoals 'telefonisch contact zoeken' en 'online een afspraak maken'.
Sitelinkextensies voor dieperliggende pagina’s mochten dus niet ontbreken, naast een link naar het afspraakformulier en een oproepextensie die actief is gedurende kantooruren. Door ook dynamische ads aan te maken waren we in staat om nog relevantere advertentieteksten weer te geven in Google.
De campagne richt zich primair op Nijmegenaren met schulden en hun sociale omgeving.
Als digitaal specialist maakte ik de landingspagina van de Gemeente Nijmegen goed vindbaar. Daarvoor voerde ik voor een goed fundament een zoekwoord- en conversie analyse uit, waarna ik het account configureerde en ads schreef. Ik identificeerde belangrijke dieperliggende pagina’s en conversies, zoals 'telefonisch contact zoeken' en 'online een afspraak maken'.
Sitelinkextensies voor dieperliggende pagina’s mochten dus niet ontbreken, naast een link naar het afspraakformulier en een oproepextensie die actief is gedurende kantooruren. Door ook dynamische ads aan te maken waren we in staat om nog relevantere advertentieteksten weer te geven in Google.